又在挣扎。。

又开始另一轮的猎职行动了。。
也开始了再一次的挣扎。。
找到看起来比较好的工作时。。
又开始不舍得现在这一份。。
老实说。。
也许现在这位老板对我算好的了。。
至少在他乱骂人的时候。。
我比较少中招。。
都不知是他给面子我这个唯一一个大学生。。
还是我的‘闪’功已练到出神入化了。。
况且。。其实我现在有蛮大的authority去做很多东西。。
在大公司。。我应该不会有这种权利吧。。
这里不能满足我的地方。。
大致上就是:
无时无刻需要‘让让’老人家
不是我错还被下属骂时还要我和他握手言和。。
员工搞事时会把我气得心藏痛。。
没有机会去参加任何course..
随时准备在最后一分钟完成没通知我应该是我做的东西。。
嗯。。大概除了这些外。。
其他的东西都还蛮好的。。
习惯了这个环境。。
不过。。就是有股想到外面闯闯的冲动。。
从毕业后就在这里到现在。。
也曾经告诉过自己不可能一辈子窝在这里吧。。
这几天真的很累很累。。心灵上的累。。
回家后就靠练舞来发泄。。
因为会用完我全身的力气。。
前天练到筋疲力尽摔下的那一刻。。
虽然很痛。。但痛中带着开心的滋味。。
我也不懂为什么。。
唉。。 现在真的不知道要做什么选择才好。。
还是等真的需要做选择的时候才来头痛好了。。

Comments

  1. I think it's good for you to make a change =). I'm also making a very big decision. Understand what you've been this few days. Jia you together ba!

    ReplyDelete
  2. agreed with siew hooi, 2 years d, i think it's time for u to make a change too...
    dun forget when u have bigger authority, u have more responsibilities and eventually, more work to do also..=P

    ReplyDelete
  3. 做出决定是需要很大很大的勇气的,至少你比我好,因为我连要想去改变的勇气都没有。。

    ReplyDelete
  4. yoyo.. it's time to try big comp if u really hav chance to go into big comp. Sometimes really a very very big diff. Here u hav a lot of authority coz u hav to be "one man show". Everything also u hav to be respoinsible. Try others comp, u will feel more diff n more energy to work. Muz remember, if wan to change job, dun change when old. normally after 29 .. not much comp want to hire ady one.. hehe..

    -veon-

    ReplyDelete
  5. whatever your decision is, just stick to it without regretting and looking back, as life is too short for regret

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts